Presseforbundet trekker reklame etter voldsdom: – Uheldig, men vi reagerte raskt En av filmene i den nasjonale kampanjen for å styrke unges tillit til journalistikken må trekkes tilbake. Årsaken er at en av de medvirkende er dømt for vold.
Unge mister medietillit – nå svarer hele bransjen med kampanje Onsdag lanseres en felles nasjonal kampanje for å styrke unges tillit til journalistikken. – Det er gode grunner til at bransjen nå står sammen, sier generalsekretær i Norsk Presseforbund, Elin Floberghagen.
Vil avlive avismyter - teppelegger byen med spørsmål Fædrelandsvennen har sluppet å betale for annonseplassen når de skal få folk til å forstå mer om redaktørstyrte medier.
Når de store jager klikk – og de små treffer blink «Tor Arne Sandholt i HS Media snakker varmt om redaktørstyrte medier. Det er bra. Men når pengene skal fordeles, havner de i lomma på de største aktørene. Hva med de små og mellomstore nisjemediene – som faktisk treffer målgruppa midt i hjertet?», skriver Alf Bergin.